SPOR YÖNETİCİLİĞİ DERS İÇERİKLERİ
SPOR YÖNETİCİLİĞİ DERS İÇERİKLERİ
BİRİNCİ YARIYIL
2075G1002 Türk Dili-I (2-0) 3 (AKTS-3)
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım; paragraf; paragraf türleri (girişgelişme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinler arası ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklâm, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
2075G1005 Yabancı Dil-I (2-0) 3 (AKTS-3)
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik etkinlikte okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste ilgi çekici bağlamlar yaratılarak, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar verilerek, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanımı gösterilerek öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri geliştirilecek ve yabancı dil yeterlikleri artırılacaktır.
2075G1001 Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi-I (2-0) 3 (AKTS-3)
Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasiye Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, KütahyaEskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması.
25SYG1001 Spor Bilimlerine Giriş (2-0) 3 (AKTS-3)
Beden eğitimi ve spor bilimlerini Tarih, Felsefe ve Bilim ışığında tanımlayabilmek; spor bilimleri şemsiyesi altında yer alan temel disiplinlerin kavram kuram ve sistemler bilgisi; spor bilimlerindeki gelişmeleri etkileyen faktörler ve geleceğe dair öngörüler; spor bilimleri ve meslek alanları, istihdam fırsatları gibi konular ele alınmaktadır.
25SYG1002 Yönetim Bilimine Giriş (3-0) 4 (AKTS-4)
Yönetim, yönetici, lider, örgüt kavramlarının tanımı ve özellikleri; amacı, önemi; yönetim düşüncesinin gelişimi ve kuramları; yönetim kademeleri ve yönetici rolleri; örgüt biçim ve modelleri, örgütlerde modern yönetim yaklaşımları; yönetim fonksiyonları (süreçleri) ve boyutları gibi konular ele alınmaktadır.
25SYG1003 Spor Tarihi (2-0) 3 (AKTS-3)
Hareketin ve spor kavramının ortaya çıkışı ve örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri, hareket ve sporun kullanım biçimleri, eski uygarlıklarda spor; beden eğitimi ve spor uygulamalarının günümüze kadar geçen süre içerisinde, hangi uygarlıklarda, hangi zamanlarda ve nasıl yapıldığı; Türkiye´de sporun gelişimi, antik ve modern olimpiyatlar, olimpizm gibi konular ele alınmaktadır.
25SYG1004 İnsan Anatomisi (2-0) 4 (AKTS-4)
Anatomik terimler ve kavramlar; anatomik yapılar: kaslar, eklemler, kemikler; insan vücudunun temel yapıları: hücre, doku, organlar ve sistemin yapıları; düzlemler, eksenler, kasların kasılması sırasındaki fonksiyonları ve meydana getirdikleri eklem hareketleri; hareketlerde rol alan kaslar: üst ekstremite kasları, dirsek eklemi kasları, alt ekstremite kasları, kalça eklemini ve diz eklemini etkileyen kaslara ilişkin bilgiler edinmek.
25SYG1005 Kariyer Planlaması (1-0) 3 (AKTS-3)
Meslek alanını tanımak, mesleki gelişim için rehberlik yapmak ve aynı zamanda meslek alanındaki kariyer fırsatları hakkında farkındalık oluşturacak konular ele alınmaktadır.
25SYG1006 Genel Cimnastik (1-2) 4 (AKTS-4)
Tanım, tarihçe, temel duruşlar, dizilişler, alan kullanımı, ritimli sekmeler, sıçramalar, dönüşler, geçiş ve bağlantılar, aletli ve aletsiz hareketler, piramitler, kural bilgileri. Gösteri yürüyüşleri, düzen, ritim, atlama ipi, cimnastik sopası, lobut yer minderi alıştırmaları, kural bilgileri ve öğretim becerileri. Cimnastik ile tüm vücudu fiziksel kabiliyet ile kontrol altına almayı sağlamak, aynı zamanda koordinasyonunu geliştirmek, diğer branşlara temel oluşturacak temel hareket becerilerini kazanmak.
İKİNCİ YARIYIL
2075B1002 Türk Dili-II (2-0) 3 (AKTS-3)
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
2075B1006 Yabancı Dil-II (2-0) 3 (AKTS-3)
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik etkinlikte okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste öğrencilerin “Yabancı Dil I” dersinde kazandıkları bilgi ve becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu yapılırken ilgi çekici bağlamlar yaratılmasına, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına özen gösterilmelidir.
2075B1001 Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi-II (2-0) 3 (AKTS-3)
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923–1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik), bütünleyici ilkeler.
25SYB1001 Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı (2-1) 4 (AKTS-4)
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde İnternet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları. Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde İnternet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları.
25SYB1002 Spor Yönetimi (2-0) 3 (AKTS-3)
Spor yönetimi, spor yöneticisi; akademik bir disiplin ve profesyonel bir meslek alanı olarak spor yönetiminin gelişimi; spor yönetiminin ayırt edici özellikleri ve spor yöneticisinin özellikleri; sporda liderlik, sporda örgütlenme ideolojileri ve örgüt biçimleri; spor yönetimi özel konular ele alınmaktadır.
25SYB1003 Sporda İletişim ve Medya (3-0) 3 (AKTS-3)
İletişim ve kitle iletişim tanım ve kuramları, kitle iletişim araçları; işlevleri, toplumsal görev ve sorumlulukları; kişiler arası iletişim, örgütler arası iletişim, örgüt içi iletişim, sporda ve spor örgütlerinde iletişim konuları günümüz medya iletişimi açısından ele alınmaktadır.
25SYB1004 Kamu Yönetimi ve Spor (2-0) 3 (AKTS-3)
Türkiye’nin yönetim yapısı ve kamu yönetim politikası ile spor kuruluşu niteliği taşımayan kamu kuruluşlarının sportif yükümlülüklerini ve gençlik ve spor politikalarının öğretimini kapsar.
25SYB1005 Egzersiz Fizyolojisi (2-0) 4 (AKTS-4)
Enerji sistemleri, kardiovasküler, nöromusküler ve solunum sistemlerinin egzersize uyumunu bilmek ve bu değişikliklerin atletik performans üzerine etkilerini değerlendirme noktasında bilgilerin aktarılmasını sağlamak ve enerji sistemleri ve hareket, egzersiz sonrası toparlanma, egzersizin kardiyovasküler, solunum, sinir, endokrin lokomotor sistem üzerine etkileri, farklı iklim ve koşullarda egzersiz uygulamalarına ilişkin bilgilerin öğretilmesi sürecini kapsar. Egzersize solunumsal, dolaşımsal ve hormonsal uyumlar, antrenmanın fizyolojik temelleri, beslenmenin performansla ilişkisi, farklı ortamlarda egzersiz (sıcak - soğuk - yüksek - alçak basınçlı) teorik olarak, ergometri, spirometri, maksimal oksijen tüketimi hesaplanması, yüksek şiddette egzersizde güç akışı, diyet, analiz, laboratuvar çalışması olarak aktarılmaktadır.
25SYB1006 Atletizm (1-2) 4 (AKTS-4)
Tanım, tarihçe, sınıflandırma, sürat, orta ve uzun mesafe koşular, bayrak koşuları, gülle atma, disk atma, uzun atlama, yüksek atlama, yürüyüşler ve kurallar.
ÜÇÜNCÜ YARIYIL
25SYG2001 Spor Psikolojisi (2-0) 3 (AKTS-3)
Psikoloji temel kavramlar, sporun psikolojik boyutları, spor psikolojinin tanımı ve özellikleri; spor psikolojisinin tarihsel gelişimi; spor psikolojisinin ilgilendiği temel konular; spor psikoloğunun rolü, spor psikoloğunun eğitimi; performansı engelleyen psikolojik faktörler; zihinsel antrenman ve performansı geliştirecek psikolojik yöntemler gibi konular ele alınmaktadır.
25SYG2002 Spor İşletmeciliği (3-0) 3 (AKTS-3)
İşletme temel kavram ve tanımları; işletme çeşitleri; spor işletmeciliği ile ilgili temel kavramlar, spor işletmelerinin kuruluş, tescil ve özellikleri; spor kulüplerinin şirket olarak kurulması veya şirkete devir; spor işletmelerinin yönetimi; spor işletmeciliğinde üretim, satış ve pazarlama; spor işletmelerinde istihdam gibi konular ele alınmaktadır.
25SYG2003 Spor Organizasyonları (2-0) 2 (AKTS-2)
Organizasyon tanımı, amacı ve süreci, organizasyon ilkeleri ve ortak özellikleri; organizasyon çeşitleri; spor organizasyonlarının tanım, amacı ve önemi; yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası spor organizasyonları; spor organizasyonunun aşamaları; spor organizasyonlarının planlanması ve yönetimi, müsabaka organizasyonu ve yarışma sistemleri, spor organizasyonlarında sağlanacak hizmetler gibi konular ele alınmaktadır.
25SYG2004 Sporda Muhasebe ve Finans Yönetimi (2-0) 3 (AKTS-3)
Muhasebenin tanımı, muhasebe türleri ve muhasebenin fonksiyonları; spor kurum ve işletmelerinde muhasebenin temel ilkeleri; finansal faaliyet ve varlıklarla ilişkili kayıtlama ve izleme, muhasebe ve bütçe, muhasebe ve finans yönetimi gibi konular ele alınmaktadır.
25SYG2ASD Seçmeli Alan Bilgisi-I (2-0) 4 (AKTS-4)
Seçmeli alan bilgisi-I bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.
25SYG2005 Kurumsal İletişim Yönetimi (2-0) 3 (AKTS-3)
Kurumsal felsefe, kurumsal imaj, kurumsal kimlik, kurumsal kültür, kurumsal reklam, kurumsal iletişimde stratejik planlama, spor örgütlerinde kurumsal iletişim uygulamalarının değerlendirilmesi konuları ele alınmaktadır.
25SYG2006 Antrenman Bilimi (2-0) 4 (AKTS-4)
Antrenman bilimine ilişkin genel ve özel kavramları tanıtmak ve açıklamak, antrenman yazım yöntemlerini, sporda enerji metabolizmaları ile yüklenme yöntemleri ve biyomotor yetiler arasındaki ilişkileri öğretilmesi ile performans üzerinde etkili olan temel biyomotor özelliklerin antrenman döngüsü içerisinde periyotlama yapılarak, sürecin nasıl yönetilmesine yönelik bilgilerin öğretilmesi sürecini kapsar.
25SYG2007 Basketbol (1-2) 4 (AKTS-4)
Tanım, tarihçe, temel duruş, pas, top sürme, şut, ribaund, aldatmalar, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, hızlı hücum, oyun sistemleri ve kurallar.
25SYG2008 Yüzme (1-2) 4 (AKTS-4)
Tanım, Tarihçe, Temel Hazırlık Çalışmaları (Su Üstünde Kalabilme, Nefes Alma, Ayak Vuruşu, Kol Çekişi, Makas Hareketi, v.b.) Serbest, Sırtüstü, Kurbağalama, Kelebek Yüzme, Atlayışlar ve Kurallar.
DÖRDÜNCÜ YARIYIL
25SYB2ÜSD Üniversite Ortak Seçmeli Dersleri (1-1) 2 (AKTS-2)
Her üniversitenin kendi bünyesinde öğrencilerin ilgi ve yetkinliklerine uygun nitelik ve çeşitlilikte, kişisel değişime ve gelişime değer katan her türlü güncel ve popüler konuların yer aldığı derslerdir.
25SYB2001 Spor Sosyolojisi (2-0) 3 (AKTS-3)
Sosyoloji bilimi ve kuramlar; sosyal bir olgu olarak spor, spor ve sosyal kurumlar, spor sosyolojisinin işlevleri; sosyalleşme ve spor, sosyal hareketlilik ve spor, kültür ve spor, yabancılaşma ve spor, din ve spor, siyaset ve spor, toplumsal cinsiyet ve spor; amatörlük, profesyonellik, sanayileşme sürecinde spor gibi konular ele alınmaktadır.
25SYB2002 Spor Ekonomisi (2-0) 3 (AKTS-3)
Ekonomi biliminin genel ilke, kuram, kavram ve süreçlerinden hareketle, İktisadi düşünce içinde sporun yeri ve önemi; spor endüstrisi, spor sektörü, sporun finansı ile ilgili gelişmelerin incelenmesinin yanı sıra; sporun toplumsal arz ve talebi ile genel özellikleri; sporda tüketim yatırım ve özellikleri, spor yatırımlarının iktisadi gelişmeye katkısı ve ölçülmesi; spor yatırımlarının finansmanı, spor harcamaları ve maliyet, fayda analizi; spor ve iktisadi kalkınma gibi konulara yer verilmektedir.
25SYB2003 Spor Tesisleri Yönetimi (2-0) 3 (AKTS-3)
Spora katılım neden ve türleri; spor tesislerinin tanımı, önemi ve uygulamadaki çeşitleri; Türkiye’de spor tesisleri ve sorunları; spor tesislerinin yapımı, tasarım ve planlamasındaki temel unsurlar; spor tesislerinde malzeme temini, güvenlik ve hijyen kuralları; tesislerinin etkin ve verimli işletilmesinde temel unsurlar gibi konular ele alınmaktadır.
25SYB2004 Spor Örgütlerinde Liderlik (2-0) 3 (AKTS-3)
Liderlik kavram ve kuramları; lider ve yönetici ayrımı, liderlerin özellikleri, liderlerin güç kaynakları, geleneksel ve çağdaş liderlik tarzları ve sporda liderlik, özellikleri ve önemi gibi konular ele alınmaktadır.
25SYB2005 Sporda Bilişim Yönetimi (2-1) 3 (AKTS-3)
Bilişim sistemleri ve teknolojileri, bilgisayar ağları ve internet, sistem analizi, süreç analizi, haritalaması ve modellemesi, süreç ölçümü ve iyileştirilmesi, veri tabanı yönetimi sistemleri gibi konuların öğretimi ve sporda kullanma becerisi kazandırmak.
25SYB2ASD Seçmeli Alan Bilgisi-II (2-0) 4 (AKTS-4)
Seçmeli alan bilgisi-II bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.
25SYB2006 Futbol (1-2) 5 (AKTS-5)
Futbol spor dalının Dünya'da ve Türkiye'de gelişimini, malzeme ve saha bilgisi. Tekniği oluşturan elementlerden, rakipten top alma becerilerini tanımlamak; duran topları ayırt etmek; kaleci tekniklerini gerçekleştirmektir.
25SYB2BTS Seçmeli Bireysel ve Takım Sporları-I (1-2) 4 (AKTS-4)
Seçmeli bireysel ve takım sporları bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.
BEŞİNCİ YARIYIL
25SYG3001 Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2-0) 4 (AKTS-4)
Bilim ve bilimsel araştırma temel kavramları, başlıca araştırma türleri yöntem ve modelleri, araştırmada problem, yöntem, bulgu ve yorum, sonuç ve önerilerin ortaya konulmasında izlenecek yollar. Bilgi edinme yolları, uygun istatistiklerin seçimi ve uygulanması, araştırma önerisi ve rapor hazırlama teknikleri.
25SYG3002 Spor Pazarlaması (3-0) 4 (AKTS-4)
Spor endüstrisi ve spor pazarlaması; spor pazarlaması yönetimi, spor pazarlamasında bilgi sistemi ve pazarlama araştırması; tüketici davranışı, spor pazarlama karması ve pazarlama karması özellikleri; pazar bölümleme ve konumlandırma, spor ürünü, fiyatlama ve dağıtım; tutundurma çalışmaları, sponsorluk, spor sponsorluğu gibi konular ele alınmaktadır.
25SYG3003 Sporda Örgütlenme (2-0) 4 (AKTS-4)
Uluslarlarası ve ulusal spor örgütlerinin kuruluş amacı, teşkilat yapısı, görevleri gibi konular ele alınır.
25SYG3004 Spor Hukuku (3-0) 4 (AKTS-4)
Hukukun temel ilkeleri, hukukun dalları ve kaynakları, anayasa, yasa ve yönetmelikler; Türkiye’de spor hukuku, spora ilişkin kanun, yönetmelik ve tüzükler; özerkleşme süreci, özerk spor federasyonları; spor hukuku ile ilgili uluslararası mevzuat, uluslararası federasyonlar, uluslararası spor yargısı; farklı hukuk dalları ile spor hukuku ilişkisi, sporda sözleşmeler, sporda şiddet ve düzensizliğin önlenmesi ve spor güvenliği; şike ve teşvik primi suçları, doping suçu ve yaptırımı, 6222 sayılı yasanın değerlendirilmesi gibi konular ele alınmaktadır.
25SYG3005 Hentbol (1-2) 5 (AKTS-5)
Hentbol oyun kurallarını anlayabilme ve tanımlayabilme, hentbol oyununun temel tekniklerini uygulayabilme, hentbol oyununu meydana getiren savunma ve hücum taktiklerini uygulayabilme, hentbol oyununa yeni başlayan kişilere oyunun kurallarını tanıtabilme, hentbol oyununa yeni başlayan kişilere temel teknik ve taktiklerin öğretimi.
25SYG3ASD Seçmeli Alan Bilgisi-III (2-0) 4 (AKTS-4)
Seçmeli alan bilgisi-III bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.
25SYG3006 Mesleki Yabancı Dil- I (3-0) 5 (AKTS-5)
Sektörde kullanılan terimlerin açıklanması / Karşılaşabilinecek mesleki terimlerin anlam ve içeriklerinin açıklanması / Mesleki konularda okuma ve okuduğunu anlama ve kelime dağarcığının geliştirilmesi / Tercüme ilkelerinin açıklanması / Mesleki konularda tercüme uygulamaları / Rapor, basit iş mektupları ve CV yazma vb.
ALTINCI YARIYIL
25SYB3001 Sporda İstatistik (2-1) 4 (AKTS-4)
Temel kavramlar, veri girişi, veri organizasyonu, frekanslar, oranlar, grafikler, ortalama ve değişkenlik ölçüleri, hipotez testleri, ki-kare, varyans, regresyon, korelasyon ve zaman serileri analizleri.
25SYB3002 Sporda Örgütsel Davranış (3-0) 4 (AKTS-4)
Örgütsel davranışın kuramsal temelleri; örgüt içinde birey ve kişilik yapıları; tutumlar ve iş tatmini, örgüt kültürü, gruplar, gurup dinamiği ve takım çalışması; liderlik, çatışma, bağlılık, stres ve motivasyon gibi konular ele alınmaktadır.
25SYB3003 Karşılaştırmalı Spor Yönetimi (2-0) 4 (AKTS-4)
Özellikle spor alanında gelişmiş ülkelere ait spor yönetim yapılarının incelenmesi, aralarındaki farklılıkların belirlenerek Türkiye ile mukayese edilmesi ve bu bilgiler ışığında Türkiye için uygun spor yönetim modelinin araştırılması.
25SYB3BTS Seçmeli Bireysel ve Takım Sporları-II (1-2) 4 (AKTS-4)
Seçmeli bireysel ve takım sporları bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.
25SYB3004 Voleybol (1-2) 5 (AKTS-5)
Voleybolun tanımını, voleybol oyununun genel karakteristik özelliklerini, Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, voleybol oyun kurallarını, voleybol oyununun temel tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretimini sağlamak, voleybol ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak, her türlü gelişmeleri takip ederek etkinlik, organizasyonlar düzenlenmesini ve yönetebilme becerisini kazandırmak.
25SYB3ASD Seçmeli Alan Bilgisi-IV (2-0) 4 (AKTS-4)
Seçmeli alan bilgisi-IV bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.
25SYB3005 Mesleki Yabancı Dil- II (3-0) 5 (AKTS-5)
Sektörde kullanılan terimlerin açıklanması / Karşılaşabilinecek mesleki terimlerin anlam ve içeriklerinin açıklanması / Mesleki konularda okuma ve okuduğunu anlama ve kelime dağarcığının geliştirilmesi / Tercüme ilkelerinin açıklanması / Mesleki konularda tercüme uygulamaları / Rapor, basit iş mektupları ve CV yazma vb.
YEDİNCİ YARIYIL
25SYG4001 İşletmede Mesleki Eğitim (0-24) 20 (AKTS-20)
Kamu, özel sekter ve sivil toplum örgütleri ile belediyelerin spor kurum, kuruluş ve işletmelerinde; bir sorumlu uygulama öğretim elemanı gözetiminde yapılan gözlem, inceleme ve uygulamalar; kurumun çalışmalarının değerlendirilmesi, mevzuatların ve sistemlerin incelenmesi, iş başında uygulama becerisi, grup çalışmaları, kurum organizasyonu, kurum içinde mikro yönetim uygulamaları ve bu çalışmaların raporlandırılarak değerlendirilmesi gibi uygulamaları kapsar. Bu çalışmaların esasları bir yönergeyle belirlenir.
25SYG4002 İşletmede Mesleki Eğitim Değerlendirme (4-0) 4 (AKTS-4)
Spor Yönetici adayı tarafından elde etmiş olduğu teorik ve uygulama odaklı bilgilerin farklı ortamlarda (Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Merkez ve Taşra Teşkilatı, Spor Kulüpleri, Belediyeler vb.) deneyimlemesine ilişkin yapmış olduğu mesleki eğitim uygulamasında elde ettiği deneyimleri paylaşma sürecini kapsar.
25SYG4003 Spor Bilimlerinde Araştırma Projesi-I (2-2) 6 (AKTS-6)
Spor yönetimi uzmanlık alanına ilişkin bir araştırma projesinin planlanması yürütülmesi sonuçlandırılması ve rapor olarak sunulmasını içerir.
SEKİZİNCİ YARIYIL
25SYB4001 Girişimcilik ve Proje Yönetimi (2-2) 6 (AKTS-6)
Girişimciliğe dair temel kavramlar, girişimcinin özellikleri ve gerekli beceriler, Girişimcilik türleri, girişimcilik kültürü, motivasyon, aile işletmeciliği, Kadın girişimciliği, Türkiye’de girişimcilik etiği, Örgüt kültürü, iletişim ve girişimcilik ağı, Girişimcilik ve imtiyaz hakkı, Yerel girişimcilik, Girişimcilik finansmanı, İş planı kavramı ve öğeleri, Projenin tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması, Proje yönetimi ve organizasyonu, Takım çalışması (Farklı disiplinlerin birlikte proje yazma kültürü ), Mantıksal çerçeve yaklaşımı, Proje yönetiminde bütçeleme, Proje yönetiminde kontrol ve raporlama, Proje risk yönetimi, Öğrenci sunumları (iş planı sunumları)
25SYB4002 Spor Bilimlerinde Araştırma Projesi-II (2-2) 10 (AKTS-10)
Spor yönetimi uzmanlık alanına ilişkin bir araştırma projesinin planlanması yürütülmesi sonuçlandırılması ve rapor olarak sunulmasını içerir.
25SYB4003 Seçmeli Alan Bilgisi-V (1-2) 4 (AKTS-4)
Seçmeli alan bilgisi-V bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.
25SYB4004 Spor Yönetiminde Etik (3-0) 5 (AKTS-5)
Etik kavramına genel bakış, etik ile ilgili kuramlar; ahlak gelişim kuramları, değerler, ahlaki karar verme süreçleri ve yaklaşımları; çeşitli alanlarda etik, örgütsel ve mesleki etik; yönetimde etik ilkeler ve etik dışı davranışlar; sporsa etik ve fair play; spor yönetiminde etik, ilkeler ve kodlar gibi konular ele alınmaktadır.
25SYB4005 Sporda İnsan Kaynakları Yönetimi (3-0) 5 (AKTS-5)
İnsan kaynakları yönetiminin tanımı; sporda insan kaynakları yönetiminin önemi; sporda insan kaynaklarının planlaması, iş analizleri, insan kaynağı bulma ve seçme süreci; işe uyumlaştırma, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme, kariyer planlama, geliştirme ve insan kaynakları bilgi sitemi gibi konular ele alınmaktadır.
Seçmeli Alan Bilgisi I ve III
Fiziksel Uygunluk (2-0) 3 (AKTS-3)
İnsanların yaşamsal sorunlarla mücadele edebilmeleri için gerekli olan sağlıklı fizyolojik ve psikolojik bir yapıya sahip olabilmelerini sağlamak amacıyla yapmaları gereken sportif etkinliklerin sistemli bir şekilde uygulanmasının öğrenim ve öğretimini kapsar.
Geleneksel Sporlar (2-0) 3 (AKTS-3)
Geleneksel Sporlarımızın tarihsel boyutu, sosyo-kültürel durumu ile günümüzdeki durumunun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım şekillerinin tartışılması, seçili geleneksel sporların (güreş,cirit, binicilik, kızak vb) uygulanması, organizasyon ve öğretimi hakkında bilgi sahibi olur
Herkes İçin Spor ve Wellness (2-0) 3 (AKTS-3)
Herkes için sporun tarihçesi ve gelişim süreci, Türkiye’de bu anlayışın yaygınlaşması ve örgütlenme yapıları ele alınır. Dünyada herkes için spor felsefesi ile yaşam boyu spor uygulamaları incelenir. Sağlıklı yaşam ve egzersiz, yaşam boyu sporun önemi, obezite ve kilo kontrolü, çocuk ve gençlerde spor, yaşlılarda spor, fitness uygulamaları ve outdoor sporlar gibi konular üzerinde durulur.
Olimpik Hareket (2-0) 3 (AKTS-3)
Dersin amacı, öğrencilere Antik Olimpiyat Oyunları'nın felsefesini, Modern Olimpik Hareketlerin kuruluşunu etkileyen faktörleri, olimpizmin felsefi dayanaklarını, olimpik kuruluşların yapı ve görevlerini olimpik hareketin karşı karşıya olduğu problemleri, Türkiye'de olimpik hareketin kuruluş ve gelişimini, Türkiye'nin modern olimpiyatlara katılım sürecini açıklamaktır.
Sporcu Beslenmesi (2-0) 3 (AKTS-3)
Temel beslenme ilkeleri, karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler, mineraller ve suyun organizmadaki görevleri, fiziksel performansa etkileri, müsabaka öncesi, arası ve sonrası beslenme ilkeleri, yaş, cinsiyet ve hastalık durumlarına göre beslenme ve sporda ağırlık kontrolüne ilişkin bilgiler ve güncel beslenme akımları konularını kapsar.
Seçmeli Alan Bilgisi II ve IV
Engellilerde Spor (2-0) 3 (AKTS-3)
Dersin amacı, öğrencilere engellilere yönelik beden eğitim ve spor konusunda bilgi ve deneyimlerin kazandırılmasıdır.
Bu dersin sonuna öğrenciler; engellilere yönelik beden eğitim ve spor konusunda bilgi ve deneyim kazanmış olur.
Spor ve Medya (2-0) 3 (AKTS-3)
Spor-medya ilişkisi, spor haberciliğinin tarihçesi, Spor basınında çalışanların özellikleri ve örgütlenme, Spor basınında haber değerleri, Spor haberi yazma süreci ve popüler kültür ve spor haberciliği konularında bilgi sahibi olma ve uygulama yapacaktır.
Spor ve Turizm (2-0) 3 (AKTS-3)
Turizm, Spor Turizmi ve Diğer Turizm çeşitleri gibi konuları, Turizme bağlı olarak spor turizminin ülke tanıtımına ve ekonomisine faydalarını analiz edebilmeyi, Farkındalık yaratmak, kendini ön plana çıkarmak gibi yetiler kazanma ve spor ve medya biliminin spordaki önemini kavrar.
Sporda Şiddet ve Saldırganlık (2-0) 3 (AKTS-3)
Bu ders, spor ortamlarında ortaya çıkan şiddet ve saldırganlık davranışlarını incelemeyi amaçlar. Sporda şiddetin sosyolojik, psikolojik ve kültürel boyutları ele alınacak; bireysel ve toplumsal etkileri değerlendirilecektir
Yaşlılık ve Spor (2-0) 3 (AKTS-3)
Yaşlanma süreci, organizma üzerindeki etkileriyle birlikte fizyolojik, psikolojik ve sosyal değişimlere yol açar. Bu kapsamda, aktif yaşlanan bireylerle sedanter yaşlanan bireylerin karşılaştırıldığı çalışmalar incelenir. Spor, egzersiz, fiziksel aktivite, sağlık, ısınma ve soğuma gibi temel kavramlar açıklanarak düzenli egzersizin vücutta neden olduğu artış ve azalış gösteren değerler ele alınır. Temel kas ve hareket sistemi işlevleri incelenir, yaşlı bireyler için egzersizlerde dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanır ve yaşlılara özel egzersiz programlarının özellikleri üzerinde durulur.
Seçmeli Alan Bilgisi V
Fiziksel Uygunluk (1-2) 4 (AKTS-4)
İnsanların yaşamsal sorunlarla mücadele edebilmeleri için gerekli olan sağlıklı fizyolojik ve psikolojik bir yapıya sahip olabilmelerini sağlamak amacıyla yapmaları gereken sportif etkinliklerin sistemli bir şekilde uygulanmasının öğrenim ve öğretimini kapsar
Hareket Eğitimi (1-2) 4 (AKTS-4)
Temel hareket becerileri (yer değiştirme, dengeleme, nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketleri); hareket kavram ve ilkelerini (vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkileri) uygulayarak öğrenme ve öğretimine yönelik bilgilerin aktarılmasını kapsar.
Ritim Eğitimi ve Dans (1-2) 4 (AKTS-4)
Ritim Eğitimi ve Dans dersi, öğrencilerin ritim algısını geliştirmeyi, müzik ve hareket uyumunu sağlamayı ve dansın temel tekniklerini öğrenmelerini amaçlar. Ders kapsamında, ritim çalışmaları, temel dans adımları ve koreografi oluşturma becerileri kazandırılır. Ayrıca, dansın fiziksel, zihinsel ve sosyal faydaları vurgulanarak öğrencilerin estetik ve koordinasyon yeteneklerini geliştirmesi hedeflenir.
Seçmeli Bireysel ve Takım Sporları
Artistik Yüzme (1-2) 4 (AKTS-4)
Olimpik su sporlarından artistik yüzme hakkında temel bilgilere sahip olmak. Artistik yüzme temel pozisyonlar ve hareketlerin uygulanışının öğrenimi. Ulusal ve uluslararası yarışmalar ile kuralları hakkında bilgi sahibi olmak.
Badminton (1-2) 4 (AKTS-4)
Badmintonun tarihçesi, tanımı, değerlendirme kuralları. Malzemelerin tanımı, biyomotor yeti çalışmaları, temel hareket ve yardım şekilleri.
Boks (1-2) 4 (AKTS-4)
Boksun tarihçesi, tanımı, müsabaka kuralları ve değerlendirme kuralları. Malzemelerin tanımı, biyomotor yeti çalışmaları, temel hareket ve yardım şekilleri.
Güreş (1-2) 4 (AKTS-4)
Güreş’in tarihçesi, tanımı, müsabaka ve değerlendirme kuralları. Malzemelerin tanımı, biyomotor yeti çalışmaları, temel hareket eğitimi öğrenimi ve öğretim yöntemleri.
Masa Tenisi (1-2) 4 (AKTS-4)
Masa Tenisinin tarihçesi, tanımı, değerlendirme kuralları. Malzemelerin tanımı, temel teknik beceri ve hareket öğrenimi-öğretimi.
Pilates (1-2) 4 (AKTS-4)
Salon kuralları, malzemelerin standartları, diğer branşlar ile arasındaki fiziki farklılıklar, pilates hareket ilkeleri.
Step Aerobik (1-2) 4 (AKTS-4)
Salon kuralları, malzemelerin standartları, diğer branşlar ile arasındaki fiziki farklılıklar, Step aerobikte ritim ve hareket ilkeleri.
Tenis (1-2) 4 (AKTS-4)
Tenisin tarihçesi, tanımı, müsabaka kuralları. Malzemelerin ve müsabaka alanın tanımı, branşın gerektirdiği biyomotor yeti çalışmaları, temel teknik beceri öğrenimi-öğretimi.
Trekking (1-2) 4 (AKTS-4)
Trekking dersi, doğa yürüyüşü ve açık hava etkinliklerine yönelik temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasını amaçlar. Ders kapsamında, trekking ekipmanları, rota planlama, doğada güvenlik, çevre bilinci ve fiziksel dayanıklılık geliştirme konuları ele alınır. Ayrıca, trekkingin fiziksel, zihinsel ve sosyal faydaları vurgulanarak öğrencilerin doğayla uyumlu bir şekilde hareket etme becerileri geliştirilir.
Vücut Geliştirme ve Fitness (1-2) 4 (AKTS-4)
Vücut Geliştirme ve Fitness’in tarihçesini ve genel kavramları öğrenmek. Vücut Geliştirme prensiplerini öğrenmek. Fitness malzemelerinin öğrenimi.
Bu içerik 29/07/2025 tarihinde güncellenmiştir.
İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.
BİZE ULAŞIN
ADAY ÖĞRENCİ