SWOT Analizi

GÜÇLÜ YÖNLER (STRENGTHS)

  • Ülkemizin yerel yönetim destekli ilk ve tek vakıf üniversitesi olmasının yarattığı sinerji,
  • Tecrübeli ve nitelikli akademik kadro,
  • Öğrenci odaklı eğitim ve uygulama anlayışı,
  • Üniversitenin uyumlu ve katılımcı bir yönetim anlayıșına sahip olması,
  • Zengin ve kapsamlı burs olanakları,
  • Üniversitenin hızla değișen dıș koșullara uyum yeteneğinin yüksek olması,
  • Üniversite üst yönetimi ile akademik personel arasındaki uyum,
  • Güncel teknoloji ile donatılmıș laboratuvar ve uygulama sınıflarına sahip olunması,
  • İș dünyasının gereksinimlerine göre șekillendirilmiș ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitim programları paketleri,
  • Havalimanlarına ve fuar merkezilerine coğrafi yakınlık,
  • Ulașım ağları ile çevrelenmiș merkezi konum,
  • Toplum yararına yönelik düzenli olarak organize edilen etkinlikler,
  • Yabancı üniversiteler ile tesis edilmiș ikili anlaşmalar,
  • Akademik atama ve yükseltme kriterlerine titizlikle uyulması,
  • Üniversite dıșı yönetsel erklerle kurulmuș etkin iletișim mekanizmaları.



ZAYIF YÖNLER (WEAKNESSES)
 

  • Sanayi-üniversite ișbirliğinin henüz yeterli ölçüde olușturulamamıș olması,
  • Bürokratik zorluklardan kaynaklı olarak istenilen yabancı öğrenci oranlarına erișilememiș olması,
  • Öğrencilerin üniversite çevresindeki sosyal ortamlarının arzulanan seviyede olmaması,
  • Üniversitemizin ulusal ve bölgesel düzeyde bilinirliğinin henüz yetersiz olması,
  • Yabancı öğretim üyesi ve araștırmacı istihdamında karșılașılan bürokratik zorluklar,
  • Üniversitenin uluslararası bilinirliğinin henüz istenilen seviyede olmaması
  • Üniversite mensuplarında aidiyet duygusunun yaratılamamış olması,
  • Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının (32,88) Türkiye ortalamasının üzerinde olması
  • Üniversite birimlerinde öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayılarında dengesizlik olması.
  • Uluslararası nitelikteki yayın sayısının istenen düzeyde olmaması.
  • Üniversite paydaşları için sosyal ortamların (kantin, spor tesisi, konferans salonları, kütüphane, kırtasiye, fotokopi merkezi, sanat atelyeleri gibi) yetersizliği
  • Mezunlar ve mezunların çalıştıkları kurumlarla ilişkilerin zayıf olması,
  • Kamu idareleri, özel sektör ve sivil toplum kurumlarıyla ilişkilerin zayıf olması
  • Akademik personelin etkin kullanılamaması
  • Öğrenci memnuniyetinin ölçülmemesi
  • Öğrenci otomasyon sistemimizin yetersizliği
  • Birimler arası otomasyon iletişiminin istenilen düzeyde olmaması
  • Üniversitenin kampüs ve fiziksel altyapısını iyileștirme çalıșmalarının halen devam ediyor olması,
  • Üniversitemizin sosyal ve spor faaliyetlerinin yeterince çeșitlendirilememiș oluşu,
  • Yabancı diller yüksekokullunun kurulamamış olması.



FIRSATLAR (OPPORTUNITIES)
 

  • İstanbul’da kurulu bir kent üniversitesi olması,
  • Vakıf üniversitelerinin toplum nezdinde yükselen algısı,
  • Üniversitenin entegre olduğu yurtiçi ve yurtdıșı değișim programları ve yabancı üniversitelerle mevcut ikili anlașmaların sunduğu fırsatlar,
  • Yükseköğretime olan talebin artarak devam etmesi,
  • Ülkemizin hızlı büyümesi sonucu nitelikli insan gücüne olan talebin artması,
  • Yeni önlisans, lisans ve lisansüstü programların açılarak akademik çalıșmaların artırılması,
  • Avrasya ve Orta Doğu Ülkelerinde Yurt Dışına Okumaya Giden Öğrenci Sayısının Artması Uluslararası arenada Türkiye’nin bölgesel ve küresel düzeyde yükselen algısının sunduğu potansiyel,
  • Türkiye’de lisansüstü eğitime olan talebin artarak devam etmesi,
  • Üniversitemizin önemli sanayi bölgelerine oldukça yakın olması
  • Erasmus programı kapsamında öğrenci ve öğretim elemanı değişim olanaklarının olması
  • Ülkemizin en yüksek ihracat yapan ilçesinde üniversite yerleşkemizin bulunması
  • Üniversitemizin İkitelli KOSGEB Müdürlüğü ile yakın teması ve KOSGEB AR-GE ve İnovasyon işbirliği,
  • Üniversitemizin Akredite Kobi Danışmanlığı Derneği ile Eğitim, staj ve ortak AR-GE proje çalışmalarının olması,



TEHDİTLER (THREATS)
 

  • Çok sayıda yeni üniversitenin açılması sonucu ortaya çıkan öğretim üyesi açığı,
  • Vakıf üniversitelerinden devlet üniversitelerine yatay geçiș imkânlarının bulunması,
  • Üniversite sayısındaki kontrolsüz artıșın getirdiği haksız rekabet,
  • Uluslararası ve bölgesel kaynaklı ekonomik ve politik sorunlar,
  • Makroekonomik sorunların öğrencilerin ödeme güçlerini olumsuz etkilemesi,
  • Vakıf üniversitesi kavramının Türk Yüksek Öğretiminde henüz yeteri kadar markalaşmamış olması (olumsuz örneklerle birlikte anılması)
  • Yükseköğrenim ücretleri standartlarının aynı seviye de olmaması
  • Ülkemizde nitelikli akademik personel bulma ve yetiștirme kapasitesinin düșük olması,
  • Ortaöğretimde kalitenin giderek düşmesi nedeniyle yerleştirilen öğrencilerin istenen donanımda olmaması.
  • Öğrenci yerleştirme sisteminin sürekli olarak değiştirilmesi
  • Devlet üniversitelerinin, vakıf üniversiteleri kadrolarındaki öğretim elemanlarını transfer etmesi nedeniyle yetişmiş akademik personel sayısının azalması.
  • Ara eleman yetiştirilen MYO’ların ülke düzeyinde yeterli oranda desteklenmemesi,